Transfer til Wien lufthavn
Lufthavnen har to terminaler (1 og 3), men de er samlet i én bygning.
Billige hoteller i nærheden af Wien Lufthavn
Terminal 1 er yderligere opdelt i to andre dele - 1 (hoveddelen) og 1A i en mindre bygning foran hovedterminalen, men som kun bruges til at checke nogle fly ind.
Check-in for de mest benyttede flyselskaber pr. terminal:
- Terminal 1 - Aegean Airlines, Aer Lingus, Air Cairo, Air France, Air Malta, Air Serbia, Air Baltic, British Airways, Condor, easyJet, Eurowings, Finnair, Iberia, KLM, People's Viennaline, Ryanair, Saudia, Tarom, Turkish Airlines, Ukraine International Airlines, Wizz Air.
- Terminal 1A - Air Cairo, China Airlines, Corendon Airlines, Georgian Airways, Jet2.com, Norwegian, Pegasus Airlines, SunExpress, Transavia, TUI Airways, Volotea, Vueling
- Terminal 3 - Air Canada, Air China, Air India, ANA, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Bulgaria Air, Croatia Airlines, Egyptair, El Al, Emirates, Ethiopian Airlines, EVA Air, Hainan Airlines, Korean Air, LOT Polish, Lufthansa, Luxair, Qatar Airways, Royal Jordanian, SAS, Swiss, TAP, Thai, Tunisair,
Et kort over lufthavnens terminaler er tilgængeligt på lufthavnens officielle hjemmeside.
Transfer mellem flyvninger
Især takket være Austrian Airlines er Wien en af de vigtigste transferlufthavne i Europa.
Wien Lufthavn har en af de korteste transfertider i Europa med en transfertid på kun 25 minutter. Der kører også en gratis shuttlebus mellem afgangsgates B/C og F/G, som ligger ca. 15 minutters gang derfra (fra kl. 5.00).
Især transfer mellem Austrian Airlines-flyvninger plejer at være meget problemfri, så længe du har en meget kort transfertid i forvejen, vil der normalt være en medarbejder fra flyselskabet, som venter ved gaten og viser dig rundt.
Er der nogen spørgsmål tilbage?
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til artiklen...
3 kommentarer
Link i sætningen "Et kort over lufthavnens terminaler er tilgængeligt på lufthavnens officielle hjemmeside." Det virker ikke.
Tak, rettet.
Det ser ud til, at de er kommet til fornuft med hensyn til sikkerheden mellem bagageudleveringen i T3 og T1 og lukker os ind i T1 igen. Vi løb ind i en ret barsk gammel fyr for et stykke tid siden, som så ud, som om han stadig havde sit Hitlerjugend-pas i lommen, og et par andre sendte os ud og gennem sikkerhedskontrollen igen til T1, men det ser ud til at være OK igen, selvom der sidste gang, vi gik igennem, kun var én sikkerhedsvagt, og hun sagde med det samme, at hvis noget bippede, skulle vi vente måske en kvart time, fordi hun var alene, og hun undrede sig stadig over, hvad vi lavede der, selv om vi selvfølgelig havde boardingkortet, og så sagde hun, at hun ikke ville vide det. 😆 Og hun bekræftede også over for mig, at hun virkelig ville gå til airside 12 timer før afgang.
Jeg var tydeligvis for optimistisk. De andre vil nok lade dig komme igennem sikkerhedskontrollen, men du kan ikke løbe ind i Gollum. Ellers siger T1-sikkerheden, at man kan krydse mellem terminalerne, men hvis shuttlen ikke kører, skal man gå udenfor. De hævder også, at den lille sikkerhed mellem terminalerne ikke eksisterer, og at shuttlen siger, at den ikke kører før kl. 5 om morgenen (nej, det siger den ikke 😆). Sikkerheden siger heller ikke, at det kun er personale eller kun forbindelsespassagerer. Bare en komedie.
Vi flyver på lørdag fra Wizz til Ohrid. Er det realistisk at nå sikkerhedskontrollen med passet ved D-gates, hvis vi ankommer til lufthavnen en time før afgang, eller er det bedre at ankomme tidligere? Vi plejer at flyve med Schengen, og det går fint der, men det her ved jeg ikke.
Jeg har aldrig opholdt mig længe ved passkranken (afgange på fredage mellem 15:00 og 19:00), men generelt er en halv time (hvis man medregner lukning af gaten en halv time før afgang) til kontrol lidt af en risiko efter min mening.
Det tror jeg også. Så vi tager bussen tidligt.